„UN City“

„UN City' vaizdas auštant

Aliuminis kaip milžiniško statybos projekto dalis

Kopenhaga pasirodė esanti patraukli vieta naujajai oficialiai septynių skirtingų JT organizacijų būstinei, pastatytai sostinės uosto rajone. Pastate dirba 1200 darbuotojų, ir tai yra šeštoji pagal dydį JT būstinė pasaulyje – šiuo atžvilgiu Kopenhagą lenkia tik Niujorkas, Ženeva, Roma, Viena ir Paryžius.

 

Didelė balta žvaigždė – štai kokią formą apdovanojimą pelniusieji 3XN architektai suteikė naujajam „UN City pastatui Kopenhagoje. Projektuodami naująją JT būstinę Marmormolene, architektai mąstė netipiškai – pasirinkę žvaigždės formos struktūrą jie norėjo tokio pastato, kuris aiškiai ir emblemiškai atspindėtų JT vertybes ir autoritetą.

 

Be kita ko, tai pasiekta projektuojant jungiantį pastato centrą, kur sutelkiamos visos bendros funkcijos. Atvirumas visais lygiais. Tai forma, simbolizuojanti organizaciją, kurioje efektyvumas ir profesionalumas kiekvienoje srityje konsoliduojamas jungtine vertybine programa „Veikti išvien.

 

Bendroji sutartis dviem etapais

„E. Pihl & Son 2010 m. laimėjo paraiškų teikimo konkurso 1 etapą kaip įrengto objekto rangovas ir buvo išrinkta paversti tikrove 3XN idėjas ir architektūrinį projektą – įgyvendinti neįprastą statybos užduotį.

„E. Pihl & Son užsiėmė 1 etapo darbais, o paskui laimėjo 2 konkurso etapą. Darbo rezultatai tikrai didingi.

 

Fasado aliuminis

Aliuminis yra būdingas šiuolaikinių pastatų fasadų komponentas, o „UN City pastatas šiuo atžvilgiu yra nepranokstamas pavyzdys – beveik visą fasadą dengia aliuminis. Pagrindinis išraiškos elementas buvo nuodugniai apgalvotas su 3XN architektais nuo pat idėjų teikimo etapo. Puoselėta idėja fasado apsaugą nuo saulės padaryti skiriamuoju pastato ženklu.

 

„Dėl aukštų reikalavimų, pvz., ilgaamžiškumo, svorio, ir dėl formuojamojo apdorojimo teikiamos laisvės aliuminis tapo akivaizdžiu pasirinkimu „UN City būstinės fasadams ir apsaugai nuo saulės. Galutinė langinių ir tvirtinimo elementų konstrukcija – intensyvaus bendradarbiavimo su „Viking Markise (švieslaidžių gamybos įmone) bei „Pihl & Son" rezultatas, ir iliustruojantis lenktinės geometrijos tvirtumą, ir sudarantis fasado gylio bei įvairovės įspūdį.

 

Vidaus ir išorės vaizdas, taip pat centrinis vaidmuo, tenkantis santykinai mažam pastato sunaudojamos energijos kiekiui, buvo vieni iš parametrų, kuriais vadovautasi renkantis langinių perforacijos laipsnį ir raštą. 1:1 mastelio pavyzdžiai, sumontuoti ant fasado maketo statybos aikštelėje buvo svarbi priemonė šiame procese ir užtikrino, kad apsauga nuo saulės atitiks ir funkcinius, ir estetinius reikalavimus, kurie buvo iš anksto keliami „UN City būstinei.' Søren Nersting, įmonės 3XN architektas.

 

Ypač tausojantis energiją

Tikimasi, kad „UN City bus vienas iš labiausiai energiją tausojančių pastatų Danijoje – jis pastatytas pagal 1 energinio naudingumo klasės pastatų reikalavimus. Pastatas, klasifikuojamas kaip klimatui nekenkiantis pastatas, sunaudoja mažiau kaip 50 kWh vienam m2.

 

Jau laimėtas apdovanojimas

Jau 2012 m. pastatui skirtas prestižinis ES apdovanojimas, suteikiamas naujiems ekologiškiems pastatams – „Green Building Award for New Buildings. Tuo pat metu dėl vandens naudojimo, klimato ir energijos sprendimų šis projektas yra registruotas auksiniam LEED tarptautinių tvarumo kriterijų sertifikatui gauti. Siekiant mažinti energijos naudojimą, panaudotos įvairios priemonės. Vienos iš tokių – saulės elementai, dengiantys didelį stogo plotą. Jie kompensuoja pastato sunaudojamą elektros energiją. Pastatas vėsinamas apsaugos nuo saulės elementais ir jūros vandeniu. Be to, lietaus vanduo surenkamas ir panaudojamas tualetuose.

 

Nuo idėjos iki vėjo tunelio ir parengtos koncepcijos

„Alumeco klientas „Viking Markiser laimėjo sutartį dėl pastato švieslaidžių gamybos ir iš karto pradėjo kurti skirtingus galimus variantus, kurie atitiktų architekto norus ir rangovų reikalavimus. Pirmiausia tai buvo rėmo konstrukcija su langinėms skirtais perforuotais lakštais. Po kelių bandymų pasirinktas labai sudėtingas lakštų lankstymo sprendimas – kiekvienoje langinėje turėjo būti 14 išlenkimai, kruopščiai parenkant legiravimą ir būseną. Šis sprendimas iš dalies lėmė reikalingą tvirtumą, kad langinės galėtų sėkmingai išlaikyti bandymą „Velux vėjo tunelyje Jutlandijoje.

 

„Užduotis sukurti naujai sukonstruotą ir neišbandytą tokio dydžio švieslaidžių sistemą ir dar tokią sudėtingą kelia aukštus reikalavimus visiems dalyviams. Tai reikalavimai, kurie nėra tipiški įprastame pastatų / plėtros projektų kontekste, įskaitant standartines pardavimo sąlygas. Jau vien tai, kad plėtros procesas tęsėsi daugiau nei vienus metus, rodo, koks sudėtingas buvo projektas. . 

Lemiamos reikšmės čia turi bendradarbiavimas ir projekto supratimas, dalyviai, procesas ir galutinis produktas. Šiame kontekste ALUMECO atrodo labai kompetentingas partneris, uoliai stengęsi rasti optimalų sprendimą, tinkantį statytojui, įrengto objekto rangovui ir, be kita ko, mums, VIKING MARKISER.

Įmonė „Viking Markiser įvertino atvirą ir sąžiningą bendradarbiavimą, ypač profesionaliai suvaldant galimybes ir apribojimus. Pakeliui pasitaikę nesklandumai buvo sprendžiami bendromis pastangomis ir siekiant, kad rangovas būtų patenkintas užbaigta sistema, ir netgi mėginant užbaigti laiku. ', „Viking Markiser A/S projektų vadovas Frank Prinds.

 

Septyni subtiekėjai, suburti „Alumeco

„Viking Markiser" pabrėžė, kaip yra svarbu, kad visus procesus valdytų vienas tiekėjas. Tikslas – išvengti atskirų šalių ginčų ir nesutarimų. „Alumeco yra sukaupusi didelę patirtį dirbdama kaip vienas jungiantysis tiekėjas visai daug dėmesio reikalaujančiai vertės grandinei. Taigi, „Alumeco susitarė su Italijos ir Suomijos tiekėjais dėl mechaninio apdirbimo ir profilių išspaudimo, taip pat su Belgijos gamykla, valcavusia ritinius, kurie paskui buvo mechaniškai apdirbti Vokietijoje ir Švedijoje, o baigiamasis paviršiaus apdorojimas buvo atliktas Danijoje.

 

„Projektas teikia mums galimybę parodyti, kad mes, konsultuojantys dėl profilių išspaudimo, valcuotų gaminių, mechaninio apdirbimo ir paviršiaus apdorojimo, anaiptol nesame tik aliuminio tiekėjai. Mes atidžiai sekame visus etapus – pradedant nuo medžiagų gamybos Belgijoje, Italijoje, Vokietijoje, Suomijoje, Švedijoje bei Danijoje ir baigiant gatavos produkcijos įtraukimu į didesnį logistikos tinklą. Be to, mes labai patenkinti, kad dalyvaujame tarptautiniame statybos projekte, kuris ateityje daugelį metų nuolatos bus Kopenhagos veidas', – teigia už projektą atsakingas „Alumeco A/S atstovas Christian Pilgaard.

 

Patraukli, bet ir keblumų kelianti vieta

Vienas iš didžiausių iššūkių buvo surasti deramą paviršiaus apdorojimo būdą, kuris būtų tinkamas atsižvelgiant į parinktą pastato vietą prie Kopenhagos uosto ir poveikį perforuoto paviršiaus medžiagai.

Buvo išbandyti skirtingi mechaniniai sprendimai ir dažų tipai, ir po tūkstančių valandų bandymų, vykdytų FEM institute Vokietijoje, buvo pasirinktas GSB reglamentą atitinkantis sprendimas – elementų anodinimas kaip išankstinis apdorojimas ir paskesnis dengimas paviršiniu laku. Šis būdas lėmė papildomų logistikos iššūkių, nes elementai turėjo būti galutinai mechaniškai apdirbti ne vėliau kaip per 48 valandas nuo baigiamojo anodinimo, mat tik baigiamasis dažymas apsaugojo aliuminio paviršių.

 

Daug funkcijų jungiantis bendradarbiavimas

Lemiamos reikšmės galutiniam rezultatui turėjo statytojo, 3XN, „E. Pihl and Son ir „Viking Markiser bendradarbiavimas. Dažnai vykdyta procesų kontrolė ir auditas tiek Danijoje, tiek Vokietijoje lėmė gerą gamybos procesą.

 

 

  • „UN City“
  • „UN City“
  • „UN City“
  • „UN City“
Faktai – ko ir kiek pristatyta
  • 9 200 vnt. langinių
  • 2 080 vnt. specialių langinių ir apsauginių juostų
  • 28 750 vnt. išspaustų ir apdorotų jungiamųjų detalių
  • 8 220 m išspaustų profilių kreipimo / pakabinimo sistemai
  • 671 m išspaustų profilių kaip specialių dalių kreipimo / pakabinimo sistemai